Over CenEka

CenEka is de officiële studentenvereniging voor ingenieursstudenten computerwetenschappen en elektrotechniek aan Universiteit Gent.

We organiseren verschillende evenementen tijdens het academiejaar om het studentenleven te verbeteren en de overgang naar de arbeidsmarkt te vergemakkelijken. Onze jobbeurs en bedrijfsworkshops geven studenten de kans om prominente spelers in de sector te leren kennen, terwijl onze wekelijkse activiteiten hen de perfecte gelegenheid bieden om een band met elkaar op te bouwen en vriendschappen voor het leven te vormen.

Hoe Deelnemen

Onze activiteiten zijn voor iedereen toegankelijk. Je hoeft geen lid te zijn van de vereniging om aan een activiteit deel te nemen. Sterker nog, we hebben zelfs niet eens enige vorm van lidmaatschap. Er zijn geen jaarlijkse lidmaatschapsbijdragen zoals bij andere studentenverenigingen.

Bovendien is het grootste deel van onze evenementen helemaal gratis. Er is dus echt geen reden om niet langs te komen. In de meeste gevallen vragen we je wel om je via de website in te schrijven voor een evenement, omdat er maar een beperkt aantal plekken beschikbaar is.

Activiteiten bekijken

CeneWat?

De naam CenEka is afgeleid van de Oudromeinse filosoof en staatsman Seneca de jongere. Het is dus een voortzetting van de ongesproken regel van de Universiteit Gent om dingen naar de Romeinse geschiedenis te noemen. De C in CenEka verwijst naar Computer Science Engineering en de E verwijst naar Electrical Engineering.

CenEka werd opgericht in 2007 en het jaar nadien officiëel erkend door de Universiteit Gent. In 2016 werd het een geregistreerde vereniging zonder winstoogmerk. CenEka maakt deel uit van het Werkgroepen en Verenigingen Konvent en onderhoudt goede relaties met collega-verenigingen. Tot op heden blijft CenEka groeien en nieuwe boeiende evenementen organiseren.

De mensen achter CenEka

CenEka wordt gerund door een team van enthousiaste studenten die zich vrijwillig inzetten om hun medestudenten een leukere tijd te bezorgen tijdens het academiejaar. Deze geweldige mensen vormen het Bestuur van CenEka. Zij beheren alles, van financiën tot zakelijke relaties en van evenementen tot deze website.

Tijdens de evenementen zelf wordt het bestuur bijgestaan door actieve medewerkers. Zij helpen ervoor te zorgen dat alles soepel verloopt. Als je deel wilt uitmaken van deze onderneming, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen door ons een e-mail te sturen of een bestuurslid aan te spreken tijdens een evenement!

Ontmoet het Bestuur   Word medewerker

Onze Partners

Onze evenementen zouden financiëel niet mogelijk zijn zonder de steun van onze partners. We zijn dankbaar dat ze ons in staat stellen om zoveel studenten een geweldige tijd te bezorgen. In ruil daarvoor krijgen onze partners toegang tot de knapste koppen van ons studieprogramma en talloze afstuderende ingenieurs. Door evenementen op maat van onze kernpartners te organiseren, krijgen ze ook veel meer zichtbaarheid in vergelijking met andere recruiters in de enorme pool van werkgevers die beschikbaar zijn voor afgestudeerde ingenieurs.

Als u een partner van CenEka wilt worden, voel u dan vrij om contact op te nemen met ons carreer en external relations team.

Contacteer CenEka

mogelijk gemaakt met steun van onze partners